Zgodba o Anni #30

Nekaj stvari, ki jih o Anni d.o.o. zagotovo še niste vedeli

Preberi zgodbo

Kako bi opisali Anni, če bi vas ustavil na cesti in vas vprašal po mnenju?

Smo računalniška trgovina? Zastopniki Panda Security produktov? Rešujemo podatke? Nič od tega? Vse to?

Presenetljivo je, da velikokrat dobim vprašanje, kaj pravzaprav pomeni naziv naše firme. Anni je pač razpoznavna znamka in mnogo se jih sprašuje za skritim pomenom, ki ga nosi ime podjetja. Če te zanima, kaj dejansko pomeni, beri dalje … Današnjega podjetja pa zagotovo ne bi bilo, če ne bi bilo na eni strani našega lastnika Andreja, na drugi strani pa zadnje gospodarske krize, v kateri se je prekalila celotna firma. Res pa je tudi, da so bili začetki podjetja Anni d.o.o. skromni. Lahko bi rekel, da tipično garažni, podobni torej začetkom Microsofta ali Appla. Daleč od tega, da lahko primerjal velikost teh dveh z Annijem, ampak sliši se pa odlično, kajne?

Vznemirljivi začetki

Ko ustanavljaš firmo to ni kar tako, da se lepega dne odločiš in si rečeš, da boš ustanovil firmo, ki ji bo ime Anni in Anni bo postal eden največjih IT playerjev na slovenskem računalniškem trgu.

Začne se s človekom, z idejo in iz tega nastane zgodba, ki potem v 30 letih preraste v veliko in uspešno slovensko IT podjetje. Vsaj tako je bilo v našem primeru. Začelo pa se je pravzaprav s samimi začetki slovenskega osamosvajanja od Jugoslavije, ko se je sprostila gospodarska pobuda, ko smo lahko v Sloveniji podjetniki za »male pare«, kot bi se včasih reklo, registrirali podjetje in začeli s poslovanjem. A to je bil le formalni začetek, ideja je v glavi Andreja zorela že nekaj časa.

Predzgodba: od švercanja do ugotovitve, da biznis pije vodo

Naš direktor Andrej je bil v študentskih letih računalniški navdušenec in programer, ki je že v času študija programiral za podjetja.

Morda se bo kateremu od mlajših bralcev zdelo nenavadno in neverjetno, a v časih blizu razpada Jugoslavije, se računalnikov na legalen način ni dalo dobiti v računalniški trgovini. Računalniški trg je bil torej na pol legalen in večinoma se je računalnike kupovalo prek znancev ter prek malih oglasov v revijah in časopisih. In na veliko se je švercalo, predvsem iz Nemčije in Avstrije. To so bili časi, ko so imeli računalniki nenavadna imena, na primer Sinclair Spectrum, Commodore 64, Atari, Amiga ter tudi že IBM PC in podobno. Vse to se je švercalo večinoma prek severne, pa tudi zahodne meje. Če je bil kakšen gastarbajter ali direktor na službenih poteh ob vračanju domov pripravljen nekaj tvegati, je na veliko nosil s seboj škatle s celotnimi računalniki ali pa komponente, ko je šlo za sestavljanje prvih PCjev. Znancu je, denimo, prvi hišni računalnik iz Nemčije prešvercal kar takratni direktor Kolektorja. Lastnik podjetja Anni in naš direktor Andrej je svoj prvi PC po komponentah prešvercal iz Nemčije Kupil si je železniško karto za München, se usedel na vlak in odšel po nakupih. Ko so bili vsi sestavni deli doma, se je lotil sestavljanja svojega prvega stroja, za katerega je upal, da bo na njegovi mizi ostal dolgo časa. A stroj ni ostal prav dolgo pri njem. Prijatelj je ugotovil, da je doma sestavljen računalnik tako dober, da bi spadal na njegovo mizo in tako je Andreja prepričal, da mu ga proda. Ker pa ni želel ostati brez računalnika, se je usedel na vlak in se odpeljal po nove komponente.

Andrej se teh vznemirljivih pionirskih let spominja takole:

»Kot študent sem že programiral za stranke, na avtorsko pogodbo. No, vmes sem pa malo švercal in malce postrani zaslužil za kakšno študentsko zabavo. Sem si šel po računalnik v Nemčijo, pa me je vedno znova kdo od prijateljev uspel prepričati, da sem mu ga prodal. In sem šel po novega … in ta zgodba se je dejansko nekajkrat ponovila. Nato sem ugotovil, da si veliko ljudi želi moje pomoči pri nakupu in sestavljanju računalnika. Šele takrat sem začel resneje razmišljati, da bi se šel to zgodbo malce bolj organizirano.«

Ustanovitev podjetja leta 1990

Nato pa se je zgodila otoplitev Jugoslovanskega socializma, ko so lahko tudi povsem običajni ljudje pričeli z ustanavljanjem podjetij in postali njihovi lastniki.

»Takrat je bilo ustanavljanje podjetij nekaj tako novega, da smo res pohiteli, ker se ni povsem vedelo ali se bo oblast morda premislila in ustavila vso stvar. Kmalu se je spremenila tudi davčna zakonodaja, švercanje se ni več splačalo in prodaja prek podjetja je postala resničnost«, pravi Andrej, ki je kar takoj zagrabil ponujeno priložnost. Skupaj z bratom sta ustanovila podjetje in ga poimenovala Anni. Danes se sicer da delati praktično od povsod, a včasih je bilo potrebno imeti tudi poslovne prostore. »Najprej sem imel podjetje prijavljeno kar doma. Del pokritega balkona sem namenil skladišču, programiral pa sem tudi izza domače mize,« se Andrej spominja »garažnih« začetkov. Od takrat pa do danes pa se je v našem podjetju kar naprej dogajalo. V zgodovini smo se nekajkrat selili, ko se je ekipa večala in smo rasli.

Anni d.o.o.

Pa sem prišel v tej naši zgodbi do našega imena.

Marsikdo ugiba, kaj pomeni. Je pa povsem preprosto. Vzamete prvi dve črki imen bratov in jih združite - Andrej, Niko => Anni. Nobenega skrivnega pomena, torej, a v skorajda 30 letih je to ime postalo med najbolj razpoznavnimi na področju IT v Sloveniji.

...

Ta škafec ne pušča in dobro drži vodo

Kakšna je bila kalkulacija, če se sploh splača ukvarjati s podjetništvom oziroma prodajo računalnikov? Danes se sliši pravzaprav neverjetno, a včasih je bil zaslužek na računalniških komponentah precej drugačen kot je danes. Če Anni na računalniku vrednem 1500 EUR danes zasluži za nekaj 6packov poceni piva, pa je bila v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja situacija drugačna in se je sestavljanjem računalnikov dalo zaslužiti mesečno plačo.
Andrej je izračunal, da se poslovanje podjetja skupaj s plačama za dva zaposlena pokrije že, če se na mesec proda 5 računalnikov. Pazite: 5 računalnikov. Ne petdeset ali petsto, ampak pet. Vse to kaže, da so bili ti pionirski časi precej drugačni od današnjih dni. Že prvi mesec se je Andreju in Niku pokazalo, da je kar težko držati tempo s povpraševanjem. Ljudje so bili dobesedno lačni računalnikov. Prodaja je dosegla plan in presegla pričakovanja.
Če kar navedem Andreja, so šle stvari takole: »Zračunal sem si, da če prodam 3 računalnike na mesec, je to že povsem rentabilen posel. Nika sem prepričal, da če prodava 5 računalnikov na mesec, imava plače pokrite. Začela sva z oglasom v Salomonovem oglasniku. Spomnim se, da sem imel en računalnik sestavljen in da je bil prodan praktično takoj naslednji dan po objavi malega oglasa. Tisti mesec sva presegla načrtovanih prodanih 5 računalnikov.«

Trg se spreminja in ANNI z njim

V zadnjih letih se Anni hitro razvija in prilagaja tržišču.

V gospodarski krizi, ki se je začela leta 2008 smo morali potegniti tudi nekaj neprijetnih potez, a izkazalo se je, da se je naše poslovodstvo pravilno odločilo. Anni je preživel najhujše in od leta 2012 konstantno rastemo in širimo dejavnosti. Tako imenovani »box moving« danes ni več edino kar počnemo, izjemno smo okrepili naš sistemski oddelek in tako lahko malim in velikim podjetjem ponudimo kakovostne IT storitve. Naša ekipa sistemskih integratorjev šteje že več kot 15 članov.

Okroglih trideset

Da, v letu 2020 praznujemo torej 30 letnico delovanja.

Pripravljamo kar nekaj sprememb. Prepričani smo, da bomo še bolj privlačni tako za stranke, kot za zaposlene.