V teh dneh se čez lužo, natančneje v Las Vegasu odvija dogodek CES 2020, kjer razvijalci, kot vsako leto predstavljajo svoje nove produkte na področju računalništva oziroma tehnologije.

Vsako leto se dogodka udeležijo najprestižnejša imena kot so AMD, Samsung, Sony, Intel, AMD, nVidia in podobni, zato tudi tokrat ni nič drugače. Z včerajšnjim dnem se je namreč pričel tridnevni sejem, na katerem pa smo dočakali že kar nekaj osupljivih napovedi.

Najverjetneje največja izmed teh je prišla s strani nVidie, ki je napovedala najhitrejši zaslon do sedaj, ki se ponaša s kar 360 Hz hitrostjo osveževanja. Ta bo sicer razvit v sodelovanju z nVidijinim partnerjem ASUS-om, ki velja kot najboljši proizvajalec igričarskih monitorjev. Ob tem so potrdili tudi nekaj osnovnih specifikacij zaslona prvega modela, ki bo velikosti 24.5″ z Full HD ločljivostjo 1080p ter 3ms odzivnega časa.

To bo ob enem tudi prvi 360 Hz zaslon s podporo tehnologije nVidia G-Sync, ki je bila predstavljena leta 2013 in je najbolj znana po inovativni tehnologiji spremenljive hitrosti osveževanja, ki odpravlja trganje slike s sinhronizacijo hitrosti osveževanja zaslona v sodelovanju s hitrostjo osveževanja slike grafičnih kartic.

A zakaj bi sploh potrebovali takšno hitrost osveževanja, če človeško oko ni zmožno zaznavati več kot 60 sličic na sekundo? No, pri nekaterih igrah je to malce drugače. Igre, kot so Counter-Strike: Global Offensive, Rainbow Six: Siege, Overwatch in Fortnite omogočajo, da se sličice pri igranju premikajo vse do 360-krat na sekundo, kar pomeni, da so določeni monitorji, z višjimi hitrostmi osveževanja zmožni prikazovati vse te sličice.

Za vas smo primerjavo med 60 Hz monitorjem in 144 Hz monitorjem naredili že pred časom in podobna primerjava bi izgledala tudi pri testu med 144 Hz in 360 Hz.

NVIDIA je ob svojih raziskavah postregla še z enim zanimivim podatkom, ki se nanaša na reakcijski čas igralca. V raziskavi za SIGGRAPH ASIA v novembru preteklega leta, so primerjali reakcijski čas CS:GO igralca pri določenih hitrosti osveževanja. Najbolje se je igralec odrezal prav pri 360 Hz monitorju, kjer je v primerjavi z 240 Hz zaslonom, bolje reagiral za slabih 4 %.

Seveda je teste oziroma primerjave med monitorji težko prikazovati, sploh če so v igri tako visoke hitrosti osveževanja. NVIDIA je zato na dogodku CES 2020 obiskovalcem omogočila, da tudi na svoji lastni koži preizkusijo novo tehnologijo, medtem ko bomo na končni izid samega monitorja, morali počakati šele na konec letošnjega leta.